lördag 4 oktober 2008

10 000-bitarspussel

Jaha då var man hemma från kalaset.. Åh vad jag kan längta tillbaka till man var barn . Tänk att få så där MYCKET paket och alla roliga leksaker som finns nu som inte fanns när en annan var liten.. och bara det här att det enda jobbiga i livet är möjligtvis att planera in sina toalettbesök eller hur man skall kunna passa en pusselbit på rätt plats.. Nu är hela livet ett stort 10 000 bitars pussel och varenda en måste passas in från morgon till kväll. Det var i alla fall roligt att träffa min kära storebror , svägerska och den gosiga lilla pojken som är mitt älskade brorsbarn. Det är lite häftigt att vara faster.. FASTER.. det låter vuxet, vuxna jag !! :-D

Som ni kanske förstått så somnade jag igår kväll.. blev inget noppande av ögonbryn ;-) Men en annan sak som ni borde förstått är att jag älskar att shoppa på nätet ;-)
Här är ett till fynd enligt min åsikt.. allt jag handlar kallar jag för fynd iofs, Denna kommer från http://www.mixin.se/.. likaså den lilla ramen . I lådan så har jag samlat alla stenar och snäckor som min stora dotter plockat åt mig, eller alla var väl att ta i men den 10-del kanske ;-)

och eftersom jag älskar att läsa så är det kanske inte så konstigt att vår äldsta dotter gör det också. Här är hennes favoplats just nu, på hennes rum i den egna fotöljen (barnstorlek) tillbringar hon gärna en stund undan sin lillasyster med en bok eller fotoalbum..


Nu skall jag röja lite innan gästerna kommer.. Skriver mer i kväll

/ C


Inga kommentarer: