fredag 24 oktober 2008

Före-bilder barnens lekrum


Nu har jag gett mig på barnens lekrum. Vi hade detta stora skåp stående där inne eller har fortfarande.. Men det har stört mig, det är stort och garderober har de redan (använde skåpet som det när de var bebisar) , vi har ingenstans att ställa det och ett tag var jag inne på om jag skulle köra det till tippen men det är för tungt att rubba.. Men så idag kom jag på det.. jag vände på lådorna så att det blev en trappa, satt träklossar under varje låda så de ligger fast .. Drog loss alla hyllor och stänger i.. Sågade till en Dyna i rätt storlek och klädde den. Nu skall jag måla det , sätta tapet bakom och hänga in en lampa och gardiner fram.. Tänkte att det skall bli en prinsesshytt till tjejerna.. Vad tror ni om det? Skall börja måla i kväll så hoppas att resultat snart kommer att synas på bloggen. Tjejerna älskade den med en gång de kom hem.. Vad härligt det är med barn som visar sin glädje.
"Apperopå" det.. Hade det kanon på Bushuset, jag busade lika mycket som barnen.. ;-)
Lägger in lite bilder på lekrummet nu, innan jag gjort iordning allt som jag vill så kommer efterbilder så snart jag är färdig.. För nu ser det riktigt illa ut, men kan ju inte bara visa fina saker.. då ser man ju inte förändring ;-)
Soffan är inköpt ¨på auktion och skall kläs om..
Hästen på väggen har jag köpt på http://www.inreda.com/ den gillar jag .. Bänken framför soffan skall målas och sättas skynke framtill på.. Det är en filt som hänger på väggen (nallarna) En doppresent från Faster till Emmelina.
I morgon lovar jag att visa lite finare bilder ;-)
Trevlig Fredag på er!
/ C













3 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Jag är också rökare..och jag SKA sluta...någon gång. När jag känner för det. Och har lust. Och vinden blåser på rätt sätt. Och solen skiner. Eller..när den är i moln. Men någon gång..*s*

Och vad fiiiint i lekrummet!:)
Kram Lallis

Skomakartummen sa...

Vilken fiffig idé.... roligt ha tjejer som man får göra till prinssesor. Min killar leker lite våldsammare, star wars och gud vete alla konstiga namn... försökte köpa en barbie men den ligger ratad i lådan... undrar om det är nedärvt i generna??

Kram sari

Hem och Lycka sa...

Men vad smart, kul för tjejerna! kram