onsdag 22 oktober 2008

Föräldrabadrummet



















Hej Hej!
Nu går Bollibompa för fullt och jag har precis suttit med barnen i nästan en timme och tittat i leksakskataloger som börjar dimpa ned i brevlådan nu inför julen. Men jag måste erkänna att det är väldigt roligt att titta i dom .. Men kan säga att de önskar sig MYCKET .. nu återstår alltså att luska ut på ett smidigt sätt vad de önskar sig MEST.. och sedan dela upp sakerna mellan släkten förstås..
Har lagt in lite bilder på Föräldrabadrummet på ovanplan som ligger i anslutning till vårt sovrum.. Jag är som innan skrivet BADTOKIG, jag måste ta ett bad varje kväll och gärna med oljor eller bubbel, det är mitt sätt att sätta en lyxprägel på vardagen.. Badkulor och bomber har jag lagt i en "loppisskål" som jag fyndat för 10:- .Ett bad i stillhet med tända ljus och bara ligga och tomglo (slötitta) ut genom fönstret det är lyx i allra högsta grad.. Det som kan skymtas på en bild till vänster är en dusch.. Jag älskar vårt stora badrum men skulle vilja göra det lite mysigare.. Någon som sett härliga badrumsmattor någonstans som vill komma med ett litet tips? Skulle kunna tänka mig en STOR badrumsmatta, Vill att det skall vara i ljusa färger.. Ovanför dörren har jag ställt två av våra bröllopsfoton.. Det är trots allt vårt badrum.. Det finns ett till badrum på ovanplan och ännu ett nere men kommer bilder på dessa vid tillfälle.. Har en känsla av att alla dessa badrum kommer att komma till sin rätt när vi har två tonårstjejer i huset.. Åhh.. bävar inför tanken, kajal och ögonskuggan kommer att ligga överallt *ler*
Må Väl
/ C

8 kommentarer:

UllaJohanna sa...

Vilket underbart hus ni har!

Åh, vad jag saknar ett badkar...

Anneli sa...

Tack för titten hos mig -
Vilket härligt badrum, det måste ni njuta fullt ut av skulle jag tro... Härligt.
Ska kolla runt hos dig nu - Alltid kulatt se bloggar som man ej besökt tidigare... ;)
Kram/Annelie

Anonym sa...

Vilket underbart badrum!! Måste fråga var du köper dina badkulor o oljor? (:

Widénskan sa...

Jag har faktiskt köpt de flesta på Ullared ;-) Jätte billigt, en hel burk för 15:- med badkulor.
Badoljorna är jag lite mer noga med, har köpt på kicks sedan har jag köpt mycket i spanien.. :-)

Bitte sa...

Hej där!

Wow, vilket badrum ni har! :-) Otroligt snyggt, jag förstår att du gärna badar därinne.

Tack för hälsningen, ditt förslag på hur jag ska fira låter som en mycket bra idé!:-)

Kram
Beatrice

marita blücher sa...

Hej C,
Så roligt att du hittade till mig och tusen tack för din rara kommentar. Självklart får du gärna länka till mig, jag blir bara stolt och glad. Att du skulle vara "blogg-nybörjare" märks verkligen inte - du har en jättefin blogg och vilket hem sedan - så vackert !
Önskar dig en skön helg.
Kramis/Marita

Lallis - liv och leverne sa...

Jättemysigt badrum ni har:)
Stooor kram från mig. Till dig./Lallis

Anonym sa...

Skogsnuvan säger: Men hörrö du du. Nu blir jag grön av avund för ditt härliga badrum. Jag är också badtokig men har ett rätt skabbigt badrum. Sätter man ljus och en liten cd-spelare på tvättmaskinen och bubblor och såpbubblor och blinkande näckrosor i badet och tittar upp i taket där jag målat en ängel är det rätt ok.Om man läcker taklyset. Men ditt badrum oj oj oj. Hur du ska kunna förbättra det vet då inte jag.