onsdag 8 oktober 2008

Laddar upp med ved .. boar in mig för vintern

Nu har jag laddat med ved för oss, fyllt vedlådan och premiäreldat i tjejernas rum.. De NJÖT i fulla drag av att elden sprakade i kakelugnen.. I kväll skall det läsas saga i eldens sken. Mysigt!
Mannen var hemma ganska tidigt i dag och gick ut med barnen med en gång så jag fick ytterligare en stund själv som jag tillbringade i ett av badrummen uppe, skall börja mysa till det där också. En del av mina loppisfynd kommer att passa perfekt där.. Återkommer :-D
I dag skulle jag igentligen vart på Me&I-party men kände verkligen inte att jag orkade det, vill ha en lugn kväll med mannen och nu när magen äntligen börjar bli bättre så får man se till att hålla det så. I morgon har jag ett viktigt möte på jobbet också så vill verkligen ladda inför det. Skall göra som min vän M däremot, skicka in beställningssedeln på Panduro.. Har bestämt mig för vad och skickat efter en del men långt i från allt julpynt .. skall ju dessutom skicka upp det till Norrland där vi skall fira jul så det är ju ännu ett moment som skall klaras av innan vi åker upp. Hatar att ha saker "liggandes" som måste göras.. Då gör jag det hellre med en gång.. Eller jag kanske inte allt då.. Borde verkligen städa ur min garderob ännu mera än vad jag gjort.. Men har sååå svårt att slänga. ;-) Nu är det bollibompa ;-) /C



2 kommentarer:

Mamma-Mu sa...

Men vad fint det blev på tjejornas rum! Blir riktigt avis... är iof ganska avis inför mötet imorgon oxå... Skulle inte ha nått emot å träffa vår "gamla mentor"... *skrattar*

Sov gott vännen å så hörs vi imorgon! (Direkt å då menar jag direkt efter mötet... *skrattar*)
Kram

Anonym sa...

Skogsnuvan tycker att det ser väldigt hemtrevligt ut hemma hos dig och med kakelugn som brinner. Kakelugnar är fina grejor det som håller värmen länge. Tur att din mage är bättre. Ha det bra imorgon