onsdag 29 oktober 2008

Talande julkula

Hej!
Nu har ännu en dag snart gått.. i morgon skall de komma och installera larmet hemma i vårt hus. Jag som kommer från Norrland fattar inte vad man skall med denna tekniska sak till.. Är nog mer rädd att det skall gå på av misstag , går larmet på så kommer jag bli så rädd att jag kissar ned mig..
Jag är lite nojjig när jag är hemma själv, när vi hade städerskan här hittade hon min lilla hemlighet.. Har en yxa under sängen när jag är själv.. OM det skulle komma en tjuv på natten så kan jag ju åtminstonde dela på honom innan han tar mig ;-)
Städerskan frågade lite försynt om vi försökte oss på att få en liten pojke..
För i finland så la man tydligen en yxa under sängen om man önskade en pojk.. nä nä två tjejer räcker gott.. jag vill INTE ha fler barn .. :-)
I dag fick jag hem mina "talande julkulor" från http://sagolandet.jetshop.se/ eftersom vi inte kommer att fira julen tillsammans med barnens farmor och farfar här i Göteborg så tänkte jag att de skulle få varsin sån här med kort på barnen i och en inspelad hälsning från dem.. lite mysigt..

Bild lånad från leverentör

Nu skall jag läsa böcker för mina barn har jag lovat.. skriver mer ikväll.

/ C

1 kommentar:

Anonym sa...

Skogsnuvan säger: Jag som bor i en by med 3 innevånare djupt inne i jämtlands skogar behöver inte ha någon yxa under sängen och inte låsa dörren heller. Om nån kommer in när jag lagt mig ropar jag bara: Mat finns i kylskåpet och du kan ligga nere i kammaren. Spännande att se vem som ligger där på morgonen. Sånt är mitt liv. Annorlunda va?