tisdag 14 oktober 2008

Sallys lantliv + mattanter






Sitter På jobbet och skall lägga över föregående bokslut.. *phu* tänkte bara sticka in med en ny inredningssida jag hittat *ler*.
http://www.sallyslantliv.se/ Titta bara på den underbara bilen den skulle jag vilja ha som prydnad, har svårt att se den som leksak ;-) . Tyckte inte de hade så mycket fint i denna webbutik men kan hända att de är relativt nystartade? Någon som vet.. Men några guldkorn hittade jag allt som jag kan visa er.
I Går fick jag målat byrån en andra gång och i dag hoppas jag på att handtagen ligger i brevlådan så jag kan skriva på dessa.. Tittade på ett program om skkolmaten i går, är det inte fruktansvärt vilken mat våra barn får i skolan .. hur skall de få energi av denna skitmat rent ut sagt.. Det är nästan så jag vill starta en namnsamling. Var tog den gamla "mattanten" vägen som lagade mat med omsorg, som blev skitsur om man inte åt ut maten och som tittade att man la rester i rätt kärl, kvar är personal som inte gör annat än öppna förpackningar och värmer maten istället för att LAGA den .. Serverar "fisk" som igentligen bara innehåller 53 % just FISK, resten är tillsatser. Vi föräldrar bara sväljer , blundar vi eller vad är det frågan om? Nä det programet fick mig att tänka, tänka på värderingar.. ger vi barnen de bästa förutsättningar.. ?
Nä back to work /C

Inga kommentarer: