onsdag 15 oktober 2008

Badkaret från helvetet

HEJ!
Dagen började som sagt bra, har haft utbildning som flytit på.. fattade det mesta det andra kommer väl *ler* Men efter att jag hämtat barnen på dagis och haft en underbart mysig fika med dom så gick det bara utför..
Kände en molande värk i nedre delen av ryggen och när vi kommit hem till huset och jag skulle kliva ur bilen så fullkomligt SMALL det till i ryggen.. RYGGSKOTT.. hipp hipp hurra. Kunde/kan inte böja mig framåt bara stå rakt upp och ta 10 cms kliv åt gången. Stora tjejen hjälpte sin mamma så gott hon bara kunde, underbara tjej. Tog av lillasyrran kläderna och fick göra nåt hon aldrig gjort innan.. tända upp i kaminen. Jag instruerade och hon gjorde som jag sa.. in med småpinnar, byggde upp med ved, knöla tidningspapper och med mitt hjärta i halsgropen så tände hon med braständaren och jag kan säga att hon blev mäkta stolt.. och jag med för den delen vilken bondtjej! Jag fick ringa hem mannen från jobbet eftersom jag inte klarade nåt och vågade inte sätta mig på toaletten med rädsla för att jag inte skulle kunna komma upp igen.. När mannen kom hem så gick jag små steg runt runt i köket så kissnödig så jag trodde att jag skulle kissa ned mig och inte kunde jag ställa mig med benen i kors för det gjorde så jäkla ont..
Mannen hjälpte mig ner i ett bad och stora tjejen servade mig med tvål och satt och snackade hål i huvudet på mig på badkarskanten sen fick jag hjälp upp.
När jag kom ned så kommer den lilla prinsessan till mig och säger.
- Mamma , har du ont i ryggen .. jag skall ta bort det mamma!
och tar sin lilla näve och "tar bort mitt onda och kastar iväg det" Så brukar jag nämligen göra .. tog efter min väninna M som gjorde det med sina barn och just då tyckte jag att det var en jätte bra ide och så fort barnen gjort illa sig så har det fungerat att ta bort det och kasta iväg det, det har alltså vart en lyckad ide fram till NU.. för det fungerar ju inte!!! Så .. vad gör man biter ihop.. låtsas att hon visst tog bort det och höll sig på benen ..
Hur som ..jag gick upp för att ta mig ett bad till, tänkte att nu jäklar skall jag sätta på bubblorna som jag inte haft på säkert 6 månader.. Spolade upp vatten och fick hjälp ned .. mannen och barnen höll sedan till på nedervåningen.. efter en stor kraftansträngning och en MASSA smärta kunde jag böja mig fram för att sätta på bubblorna.. luta mig tillbaka.. TILLS... jag märkte att det var för lite vatten, det täckte inte bubbelhålen så det sprutande överallt. hela jag, hela badrummet och det tog ett tag innan jag tog mig fram för att stänga av det. Då ser jag att det ligger SMUTS i hela badkaret och det sitter jag i, naturligtvis skulle jag tänkt på det innan.. hade inte bubblat på evigheter och vad fan tror jag att det kryper in en liten tomte och rengör bubbelhålen till mig.. Ropar på man och barn som inte hör mig .. Kämpar mig upp och slutade i duschen.. NU är jag ren. Har lust att kasta ut badkaret från helvetet och ryggen med. Fick som tur var tid hos min underbara osteopat i morgon på morgonen och fixar han min rygg till i morgon kväll när jag skall till Ullared så är han GUD!. Om han dessutom blundar för mina fläckvis rakade ben (så länge jag pallade smärtan i dag) så avgudar jag honom MYCKET.
Så bilder på källaren får allt vänta, går jag ned dit så blir jag väl kvar där..
Nu skall jag fortsätta sitta här i soffan och vänta på att min man kommer ner så han kan hjälpa mig komma på fötter..
Citerar min vän Nicke (M-s man)
"bryt ihop eller bit ihop"
Vet faktiskt inte riktigt nu vad jag skall göra.. känns som bryt ihop.. ;-)
/C

4 kommentarer:

Mamma-Mu sa...

Älskade Vän!
Förlåt att jag skrattade förut när du berättade om badkarshistorien... Men jag såg dej framför mej å det såg ruskigt roligt ut... *skrattar*

Miss u alot!!!!
Kram

Anonym sa...

Visst är det så, synd bara att inte alla förstår det. Jag har fått frågan om jag verkligen älskar min sambo när jag känner så, Då kan man ju börja undra vart mänskligheten är påväg

Anonym sa...

Man skulle kunna tro att det var jag som stoppat in smutsen i munstyckena, men det var det inte........eller?

tina | pepparochvanilj.se sa...

Tack för att du ville tävla hos mig på Peppar och Vanilj! Tyvärr vann du ju inte denna gång, men jag önskar dig större lycka nästa gång! Håll ögonen på min blogg, snart blir det en ny tävling!

Trevlig helg!
Kram Tina