söndag 19 oktober 2008

Middagen gick kanon.. också var det detta med shoppingstopp

God Morgon
Middagen i går var jätte lyckad, det serverades räkor, kräftor och en hel massa smålock av olika slag.. De kom 17 och åkte vid 23,30 så det var alldeles lagom. Barnen var på topphumör och det är så skönt med dom eftersom tjejerna gillar när det är middagsbjudning och man får ha fina servetter i knät och sitta och samtala med vuxna, hoppas hoppas att det håller i sig. den lilla somnade vid 23 och stortjejen däckade i soffan när de sista gästerna gått och vi började plocka undan. Härlig dag och kväll. Dessutom fick jag otroligt vackra rosor av båda sällskapen och jag älskar rosor.. så nu står de på varsitt bord, tack tack tack
I dag la jag fram ett förslag till min kära man om att jag ville inreda vår stora hall till en salong, med soffgrupp och vita bokhyllor, ett ställe att sitta och prata och mysa utan TV. förslaget välkomnades förvånansvärt bra.. Jag förklarade och nu håller han på att klä på barnen så vi kan åka och köpa det jag behöver o vill ha för att inreda.. Tjohoo! Men han hade tänkt på att vi borde göra nåt av det rummet och nappade på detta. Jag får ett till rum i ljus stil, tänkte dock bryta av med en soffa och fotöljer i lite mörkare färg, vad tror ni om det? väggarna går i vitt och allt annat skall gå i ljusa färger..
Har lite ont i ryggen i dag, men hoppas att det släpper, tror att det beror på att jag fick sovmorgon så det blev för länge i liggande läge. När jag kom ned så stod frukosten på bordet och kaffet var kokt.. Han är inte dålig mannen *Ler*
Bäst jag rappar på nu och sätter på mig smkinket och tar en dusch för nu skall shoppas.. Och ja jag vet jag ahde shoppingstopp... MEN.. kanske kanske kan man låtsas att detta inköpet gjordes i September? För det var ju ändå då jag började fundera på det ;-)

Återkommer med resultat...
/C

1 kommentar:

Mamma-Mu sa...

Det är sjukt hur lika smak vi har!!!! Jag vill oxå.... *ler*
Själv har jag spacklat en jäkla låda som vi måste ha i nya sovrummet för att dölja ventilationsrören... Hmm inte lika roligt som att få shopa loss på IKEA....
Men jag är på gott humör idag... Alltid något... *ler*

Miss U like hell!!!!