söndag 19 oktober 2008

Soffan & Fotöljer på plats

Den stora hallen på nederplan börjar ta form.. Vi hittade de sofforna & fotöljerna vi ville ha på Ikea i dag. Släpvagn hyrdes på ett kick och sedan var de våra. Nu har inredningen av hall startat! Byrån som jag gjorde iordning passade finfint.. Den kommer alltså inte att få flytta upp.

Min kära tavla efter min mormor med rovfåglar på fick flytta från TV-rum till hall. Den är väldigt speciell den tavlan.. Jag tror att antingen älskar man den eller tycker att det är förskräcklig.. Jag älskar den och min kära mor tycker att den är otäck men det är ju faktiskt inte hon som bor här..

En sak som inte var med på inköpslistan i dag men som följde med oss hem var en shäslong.. (nä så där stavas det inte, men ni vet vad jag menar va?) Den skall få bo i biblioteket.

Jag trivs redan jätte bra i vår hall. Ett rum utan TV där man kan sitta med en god bok och titta ut på vyerna.. MYS. Här kommer säkert jag och mannen att tillbringa våra TV-fria kvällar. Den stora tjejen var med och valde tyg .. Tur att mamma & barn har lika smak ;-) Återkommer med mer bilder när den tar form mer.. nu är det roliga kvar, nämligen att småpyssla!
/ C

5 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Wow vad fina de är, sofforna. Helt i min smak.
Och vad kul att hitta till din blogg. KOmmer absolut tillbaka.
/Lallis

Lallis - liv och leverne sa...

Helt självklart får du det:)
Och jag vill hemskt gärna länka till dig.
KRAM

Lallis - liv och leverne sa...

Och det där var närapå rekordsnabbt svar. *s*

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Riktigt riktigt snyggt!! Älskar den där gammeldaxa lantliga stilen..helt i min smak :)

Ha en finfin dag!

Mamma-Mu sa...

Jag förstod att ditt batteri tog slut... *ler*
Ser att du har gjort om lite överst på bloggen! Fin fint!
Kommer att ringa dej om ca 3 minuter... *ler*

Kram banan