måndag 20 oktober 2008

Biblioteket










































Nu har inredningen av Biblioteket startat , bäst att passa på när mannen jobbar som sagt ;-) Nu har jag INTE sorterat böckerna i färg. Det får bli ett senare projekt.. typ nummer 1365 på "att göra-listan".
Jag älskar som sagt ljus i alla de former och i biblioteket har jag bla. satt en i en blomkruka.. alla sätt är bra utom de dåliga eller vad säger man?
Dagen har vart bra i dag.. förutom att den lilla är verkligen inne i sitt bushumör..
I dag lekte hon kurragömma med Rune (vår stora hankatt) , vet ni hur hon lekte det? Jo hon stoppade honom i toaletten och stängde locket.. Fatta , hur kommer de ens på det?!
Katten fick inte bara bada i toaletten utan få en rejäl dusch efteråt.. *suck*
Men men blir ÄNNU en sak att komma ihåg.
Nu ropar de att det är Bollibompa ;-)
/ C

9 kommentarer:

Mamma-Mu sa...

Underbara unge... *skrattar*
Ja men du kanske ska ta å tala om hur hon gjorde med ditt smink oxå nu när du ändå är inne på toaletter och Lina... *skrattar*

Det var inte någon liten flytt på möblerna i biblioteket...
Hälsa "kotknackaren" han kommer att kunna tjäna en förmögenhet på dej... *asg*
Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Ja va goa de är, barna:) *s*
Det kommer att bli kanon och alla tajders där i biblioteket. och smart med ljuskällan från urnan.
Kram Lallis

UllaJohanna sa...

Återgäldar genast ditt besök hos mig;-)!
Wow, vilket bibliotek!!! Och så smart att sätta ljus i en kruka... Någorlunda kattsäkert, kanske?! Snyggt i alla fall!!!
Uppfinningsrik dotter! Har hon månne det efter mamma :-)?

Kram! /J

marianaskeramik sa...

hej och tack för titten in i min blogg!!
visst kommer änglavingarna och vita är de såklart hihi. de första är redan klara men jag lägger nog ut dom till helgen när jag bränt en till ugn.
jag visst får husdjuren verkligen veta att de lever men det verkar ändå som om de gillar barnen mest. en av våra katter förföljer dottern och ligger nu nedstoppad i hennes säng där de sover ihop.
vad kul att hitta till dig jag kommer hit igen och tittar in då och då
ha de gott
marianaskeramik

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej!!!!

hihihi...ja dom är underbara de små liven.....hihihi..fantasin har inga gränser ibland.

Roligt att du hittade till mig.Självklart får du låna bilder..helt ok.Bara roligt!

Kram Nilla

Vit Spets sa...

Hej där!
Kul att Du kikade in till mig... här är jag nu å tassar omkring!
Hiihi, många små bus hittar barnen på.
Vilket stort bibliotek Ni har!

Ha en bra dag
//Siv

Anonym sa...

Skogsnuvan: Nu blir jag avundsjuk. Bibliotek Härligt. Jag har massor med böcker spridda i bokhyllor i alla rum och i en förfärlig röra. Avundsjuk på din energi också att du orkar hålla på och möblera och stöka fast du har barn som tar din tid. Du är duktig tycker jag.

Magdalena Martin sa...

Wow viilket riktigt bibliotek! och maffigt skrivbord, precis som det ska vara!, fint! för att inte prata om riddarrustningen, oj oj...
kram kram :)
M

Monika sa...

Hejsan!

Tack för besöket! Trevligt att hitta hit till dej :o)

Dessa söta rara barn! Dom kan allt dom! :o)

Skriv upp alla tokigheter i busbok. Som hon sedan får när hon blivit vuxen. Man glömmer så fort och det är alltid roligt att minnas tillsammans sen :o)

Trevlig blogg som jag hittat flera bra tips i redan. Återkommer gärna på fler besök.

Ha det fint!

Kram

Monika