måndag 13 oktober 2008

Favvosaker hemma



























denna bloggen skulle inte enbart bli om inredning men eftersom en stor del av mitt liv är att inreda hemma just nu så blir det lätt så ;-)
Här är några av mina favoritsaker hemma.
Takmålningen i matsalen som var bland det första jag föll för i huset, målad 1903 av en konstnär på Göteborsteatern.
Sen har vi den lilla ängeln som står framme året om((spelar om man snurrar den), ett arvegods från min mans morfar likaså ballerinan.
Sen har vi "första kyssen"-statyn, fått av mammsen och rosorna i matsalen som är konstgjorda från Mixin.se också var det en bild ned från vår trapp .. det är en härlig känsla att gå nedför den på morgonen .. den stora klockan i smide som sitter på vägen ned är från inget mindre än Ullared :-D
Så inredning och familjen är mitt stora intresse just nu ;-)
/ C









2 kommentarer:

Mamma-Mu sa...

Sååå det är där klockan har hamnat! Jag undrade just när jag såg bilderna på den "tidigare" köksklockan... *ler*

Kram kram

♥ Fyra årstider sa...

Vill bara önska dig lycka till i min lilla tävling.
Kram Lotta