söndag 12 oktober 2008

Loppis




Hejsan


I dag har vi haft en dag ute i trädgården. Har gjort lite vinter.. slängt säkert 1000 äpplen. MEN jag hann en snabb sväng till Loppisen här bortom oss och hittade en byrå som jag tror har potential.. Den är verkligen SKITFUL nu men med lite målarfärg och en annan ide jag har så skall det nog bli finnemang .. och för priset 50 :- så kan man kanske inte begära så mycket, blir det inte som jag tänkt mig så kan man ju slänga den utan att gråta blod ..
Stora tjejen hjälpte mig att sandpappra den och torka av slipdamm, hon har liksom blivit delaktig i alla mina loppisfynd, tur att vi har ett ganska stort hus som vi kan ställa av allt i ;-)
Den lilla donnan däremot har vart på ett riktigt DÅLIGT humör i dag..Det tog oss 20 minuter att komma ut för jag fullständigt VÄGRADE att hjälpa henne så länge hon grinade och skrek.. och det tog som sagt 20 minuter innan hon slutade .. Men jag gav mig inte.. Man skall inte få som man vill med ul och grin så är det bara.. Det är helt okey att vara ledsen om man slår sig eller blir sårad.. Men INTE bara för att man inte får som man vill, thats it, det kan låta hårt men så tycker jag i alla fall.. men som sagt hon gav sig och sedan hade vi det superdupermysigt! Nu Skall jag försöka hitta en planka i gästhuset/förrådet som jag har lite ideer med ;-)
På återskrivande..
/ C

Inga kommentarer: