torsdag 2 oktober 2008

Nu är det dags för ett bad

Det var den dagen. Tjejerna sover.. Vi fuskade i dag och låtsades att det var Fredag. Åt popcorn och drack saft, myste oss lite.
I morgon kommer mannen , det är alltså sista natten själv vilket känns underbart. Fick vemdalskatalogen i dag.. Längtar lite till vintern nu, vintersemester. Fick även drömhem & Trädgård som jag trodde jag sagt upp men uppenbarligen inte, men det gjorde inget för det var om Badrum och att piffa till dessa i det här numret så det passar mig perfekt , vill fixa till "mitt" badrum.. kallar badrummet inanför mitt och mannens för mitt eftersom det har badkar och jag verkligen ÄLSKAR att bada. Går inte en dag utan att jag slänger mig i badet, det är mitt sätt att slappna av.. Det skall vara badmuffins/kulor ja u name it, det är livskvalitet!
I morgon kommer kusinen hit med sina barn så då blir det full fart .. Barnen skall leka och vi skall börja planera upp lite inför jul.


Har tittat runt lite på nätet efter överkast till gästrummet och fastnade för detta på http://www.systerlycklig.se/


eftersom sängen är ganska "maffig" så får överkastet inte ta över liksom.. Hmm.. tåls att fundera på , skall surfa runt lite till. Jag har blivit för bekväm för att gå i vanliga hederliga affärer när det gäller heminredning det är mycket roligare och lättsammare att sitta hemma i soffan och fundera/planera och sedan få det hemskickat!

Här går åskan som bara den eller här och här.. det måste vara en bra bit längre bort men den lyser upp hela himlen , så MAFFIGT! Åska är bland det häftigaste jag vet. Finns inget mysigare än att sitta inne vid en öppen eld och det smattrar på taket av regnet och mullrar och blixtrar.. MYS. Men det är konstigt att jag tycker om den eftersom mamma verkligen satte ribban när vi var barn. Så fort den började så ropade hon ned oss.

- Ut i bilen ungar!

och där fick vi sitta tills den var över.. *skratt* mamma lilla .. jag hade ju kunnat få men för livet ;-) Nu skall jag ta mig ett bad och läsa min tidning ... MYS. Men bara en sak till.. Måste bara få tipsa om en bok som jag läste för några månader sedan men som jag fortfarande tänker på då och då. En helt fantastisk bok .. det var första boken som jag verkligen storgrät till och inte bara för att den var tragisk utan för att det var så vacker också. Det är en man som skrivit denna om hans fru som fick cancer och deras liv tillsammans.. Jag säger bara LÄS DEN!!



(En sorts kärlek (skriven och upplevd av Ray Kluun)

/ C

Dagens Citat:

Ett hus utan böcker är som en kropp utan själ.
Källa: Marcus Tullius Ciero

Inga kommentarer: