lördag 25 oktober 2008

Nu är det dags för läggdags efter en helmysig dag











Nu var den här dagen slut.. är dags att krypa ned i det dagliga badet och varva ned.. eller vava ner och varva ner, vi har haft en jätte mysig lugn dag.. Har börjat packa ned inhandlade julklappar i kartoner som skall skickas upp till Norrland. Har inte slagit in de ännu, det tänker jag roa mig med där uppe eftersom vi kommer upp 10 dagar innan jul och slå in julklappar skall man göra ett par dagar innan julafton efter barnen somnat med brinnande brasa och julmusik. varje julklapp skall omsorgsfullt slås in. Jag är inte tjejen som står på leksaksaffären och slår in i hast .. nä nä.. Ska de va, ska de va röktigt.. Som man säger i Jämtland ;-) Prinsesshytten är målad två gånger mer ser att det behövs en gång till så det får bli morgondagens projekt. I kväll har vi tittat på en film som handlade om en familj som fick sin treåriga dotter bortrövad.. Herre gud vad jag tog illa vid mig.. Kommer SÄKERT att ha mardrömmar i natt..
Stormen går ute.. Jag tycker att åska är häftigt och tom. lite mysigt när det blixtrar och mullrar men av någon anledning så tycker jag att det är otäckt när det blåser ute.. är inte det lite konstigt. Tycker storm är så mäktigt.. men inte på ett bra sätt. Nä massa respekt har jag för blåst. Kan verka bakvänt kanske.. Nu skall jag hoppa i badet. Hoppas att ni haft en lika bra Lördag som vi!
/ C

Inga kommentarer: