torsdag 23 oktober 2008

Underbara man




I dag har jag vart på Ikea med en väninna till mig , var jätte trevligt men efter en dag där är man alldeles SLUT..
Jag hittade gardiner till gästrummet och gardiner till tjejernas lekrum och lite backar till lekrummet.. jösses vad leksaker det är! *pust* Skall lägga ut bilder på lekrummet någon dag snart .. det är verkligen jätte skönt med ett lekrum till barnen , ett rum där man kan slänga in alla leksaker vid dagens slut och att sovrummet bara är till för vila och sömn. Lekrummet ligger i anslutning till vårt kök nere så det gör att jag hela tiden hör när de leker, vilket i sig är en trygghet för en orolig mamma ;-)
När mannen kom hem i dag hade han med sig en hotelbokning en helg på Elite plaza ( http://www.elite.se/) i en svit.. en hel helg utan barn, bara han och jag .. vi skall shoppa julklappar och bara mysa oss.. Få vara Man och Hustru inte "bara" Pappa & Mamma.
Mormor kommer ned och skall passa barnen.. det känns så lyxigt. Sen fick jag en vacker ros i kruka av honom.. Underbara man, nu har han pluspoäng igen, det gör inget att:
1. Han fortfarande inte lämnat in ugnen på lagning.
2. Slänger sina strumpor överallt
3. lägger sina arbetspapper ÖVERALLT
4. aldrig bär ned tvättkorgen.
Tänk vad lite omtanke kan värma en kvinnas hjärta.
;-)
Köpte en massa småsaker på Ikea i dag också bla. en lykta som man skall ha ljus i men jag hade en ljusslinga och det fungerade finfint.. Tröttnar jag på den så får jag väl sätta i ett ljus då .Man måste väl inte alltid göra som man SKALL eller?!

3 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

nej,d et klart att man måste få ha egna idéer:)
Och du vad härligt att få åka iväg så själva bara:)
Underbart!
Kram Lallis

Fröken Fräken sa...

Åh, det här hotellet känner jag igen? Visst är det Elite i Göteborg? Jag ska dit i nästa vecka och jag valde mellan detta och ett annat, som det blev. Fast tyvärr bjuder inte herr Fräken på det, utan jag ska dit och jobba... inte lika härligt romantiskt!!

A home far away sa...

Hej vilken fin sida du har, ska genast kolla in den lite mer:-

Ha en fin fredag
Kram Gunilla i Singapore