tisdag 21 oktober 2008

Källaren

Lovade ju för ett tag sedan innan jag åkte på det berömda ryggskottet att jag skulle lägga in bilder på vår källare och tänkte att nu kan jag allt knäppa lite bilder , nu VÅGAR jag gå nedför trappen utan att vara rädd att bli kvar där nere. Börjar med ett av rummen där nere.. Det är ett stort avlångt rum som vi har ett långbord för ca 16 personer i .. bänkarna till detta bord har jag klätt med renskinn (jag är ju trots allt från Norrland från första början). Längst bord i rummet har vi cigarrhörnan med två fotöljer i skinn o trä och ett litet bord. Där har grabbarna rökt en del cigarrer och smuttat på whiskey .. Min man samlar på whiskey av någon konstig anledning men han har en del och putsar dessa flaskor mer än han städar övriga hushållet.. *ler*
I ett annat rum "down there" har vi en bar.. återkommer med bilder på det.
Dagen i dag har vart bra i övrigt. Fick gjort klart alla killars löner på företaget vilket känns kanon.. och för er som nu tänker.. Jasså du sparar tjejerna till sist så kan jag säga att så är det.. för det är nämligen bara en tjej som jobbar på firman och det är jag.. ;-) sen är det ca: 20 män.. om jag klagar.. nä nä ;-) Har ju dessutom mannen i mitt liv på samma arbetsplats så det kan inte bli bättre. Tycker dessutom att män kan ha en lite roligare attityd än oss kvinnor.. öppnare och rakare vilket är något som jag högt uppskattar , jag föredrar verkligen att arbeta med män :-) men det utesluter inte kvinnliga väninnor så klart!
/ C

5 kommentarer:

Skomakartummen sa...

Jaså så du har också en whiskey samlare hemma som dammar... *skratt* Den kan man tolka hur man vill.... Men vad härligt ha ett så stort bort, man kan ha stoooora fester. Kram sari

Lallis - liv och leverne sa...

Vilket h elt underbart stort bord:)
Kram Lallis

Magdalena Martin sa...

Japp! nu bara måste vi komma ner :-D okej... gästrum, matsal , bar och ett enastående vackert hus! undrar när tåget går...*hihihi*
har ni inget vin i källaren...?
kram på dig!

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Men hjälp vad fräsigt-snyggt-läckert!!

Så du är Norrländska i grund o botten..Vart kommer du i från då? Jag är född o uppvuxen i självaste Lappland, Lycksele men bor sedan cirkus 12 år tibax i Sundsvall.

Mamma-Mu sa...

Tjenare bruden!

Tycker även att du ska visa hur du har gjort i tvättstugan!!!! Med tavlorna då menar jag!!! Som jag sa sist... Tänka om alla kunde tänka så att även "pynta" tvättstugan.... Så mycket roligare det skulle bli å ta hand om tvätten då!

Löv u!