tisdag 14 oktober 2008

trött på mig själv och trött på städhjälpen




Hej , go kväll eller nåt.
Dagen i dag har vart så där.. på jobbet gick det kanon och hade planerat att spendera eftermiddagen tillsammans med kidsen och spela lite spel och BARA VARA.. det är nämligen så här att vi har städerska som kommer varje Tisdag när vi är på jobbet och städar. Vad jäkla slött är det säkert en del av er som tänker nu och visst så kan man se det , men jag ser det som att jag köper till mig tid med mina barn. Jag sköter så klart det dagliga själv, dammsuger varje dag o torkar av.. MEN hon kommer då en dag i veckan och verkligen går igenom huset och det är den bästa investeringen jag gjort för jag ser det som en investering i familjelivet. MEN i dag hade hon inte vart här.. Kände med en gång hur stressen kom krypande, sen fick jag tillbringa 4 timmar med att städa och skura huset vilket jag inte hade räknat med, människan hörde inte ens av sig.. Gör man så? Nu är jag i alla fall helt slut.. och jätte besviken att jag inte fick den tiden jag räknat med tillsammans med mina barn.. Jag älskar att pyssla o så .. så det är inte det men städa i stress är inte min melodi.. Men men nu är det klart , mannen lägger barnen och jag har pysslat lite i skafferiet.. 'skratt* vi har ett skafferi man kan gå in i vilket är supermysigt tycker jag.. Jag försöker även att komma underfund med hur man får en vänsterkolumn också men det verkar helt omöjligt för en annan , jag har ju sett andra som har det.. Hmmm.. Har i alla fall slängt ut frågan på http://www.familjeliv.se/ så vi får se hur det går.. sen var det sockersuget, i dag hade jag bestämt mig för att sluta äta socker, jag var verkligen motiverad.. Ända till jag kom till jobbet och ser att någon människa beställt colakakor.. Jaha det var den frukosten och det löftet.. Blir så trött på mig själv. I bland blir jag verkligen trött på mig själv, kan inte ni känna så? trött på att laga mat till mig själv, trött på att borsta tänderna på mig själv, trött att höra min röst .. *ler* Så jäkla trött på mig själv bara .. ;-)
Nu skall jag se om jag orkar måla en sista gång på lådorna till byrån .
Se Ya!
/ C

4 kommentarer:

Mamma-Mu sa...

Jag har sagt det förut å säger det igen: Städerska!!! Helt rätt!!!!
Kommer att anlita en jag me längre fram! Var så säker!!!

Å du om du är trött på dej själv... Håll klaffen då å njut av en god bok... *asg*

Tack för ett underbart samtal när jag var ute i blåsten med dum-Doris... *ler*

Kram kram

Anonym sa...

Jag har precis suttit och letat efter lite firmor som tillhandahåller hushållsnära tjänster så jag tycker att det låter underbart!

Ska tipsa min mamma om din blogg, ni har precis samma inredningsstil:-)

Anonym sa...

Det är klart att om du jobbar och har barn och har råd vad kan vara en bättre investering i sig själv om inte städhjälp. Varför ska vi kvinnor vara så jävla duktiga jämt och ha dåligt samvete för det vi inte gör. Nej hurra för dig som gör så här. Men du städerskan kanske har skadat sig och hamnat på sjukhus, eller är kidnappad eller blivit störtkär och rymt med någon tjusig man. Reta dig inte på det innan du vet. kram till en modig kvinna. Ps Alla blir vi jätteless på oss själva ibland. Hälsn Skogsnuvan som är jätteless på mitt stökiga hus just nu.

Widénskan sa...

Skogssnuvan: Skratt och TACK.. dina ord värmde.

Martina: din mamma är hjärtligt välkommen hem hit till mig på nätet :-) Jag blir bara glad.

mamma-mu: Miss you!